Vegán sós kréker (tejmentes, tojásmentes)

Nem vagyok különösebben édesszájú, csak a saját kedvemért ritkán sütök meg egy tepsi süteményt; szívesebben választom a gyümölcsöt, vagy éppen a sós ropogtatni-valókat, mint például a blogon is osztatlan sikert aratott sült csicseriborsót.

Most éppen a nagy kedvenc Vegán szakácskönyv alapján sütöttem egy sós krékert, ami valóban remek tej- és tojásmentes rágcsa, ha éppen ilyesmire vágyik az ember. Márpedig alkalmanként miért ne vágyna. 🙂

Vegan_kreker2

  • 125 g tk. tönkölyliszt (plusz a nyújtáshoz)
  • 1 csapott kk. tengeri só
  • csipetnyi frissen őrölt fekete bors
  • 1/2 kk. barna nádcukor
  • 1 bő kk. foszfátmentes sütőpor
  • 1 ek. sörélesztő pehely
  • 5 ek. olívaolaj
  • 4 ek. rizstej
  • 1 tk. mustár + 1 tk. víz, kikeverve
  • a szóráshoz: fehér és fekete szezámmag, lenmag, köménymag, aprított dió

Egy keverőtálban alaposan elkevertem a száraz hozzávalókat: a lisztet, a sót, a borsot, a cukrot, a sütőport és a sörélesztő pelyhet.

A nedves hozzávalókat: az olívaolajat és a rizstejet, nemes egyszerűséggel egy shaker-ben ráztam össze.

Végül elkevertem a két edény tartalmát, és kézzel alaposan összegyúrtam a tésztát.

Lisztezett felületen 5 mm vastagra nyújtottam, majd kiszaggattam és megkentem a hígított mustárral. Különféle “feltétekkel” megszórtam, és sütőpapírral borított sütőben, alacsony hőfokon addig sütöttem, amíg az alja szép világosbarna lett.

Nekem 28 kis kekszem lett belőle

One thought on “Vegán sós kréker (tejmentes, tojásmentes)

  1. Pingback: “Bűvös” grissini |

Leave a Reply

