Kakukkfüves – fokhagymás kukoricaleves (gluténmentes, tejmentes)

Ahogy már a csicseriborsó – bab curry esetében is elárultam, tartok itthon néhány konzervet arra az esetre, ha gyorsan szeretnék valami finomat, mert néha azért velem is előfordul, hogy nem szeretnék órákat tölteni a konyhában.

Ez a leves alig 10 perc alatt elkészül, és mivel nálunk nem telhet el ebéd leves nélkül, nem is bánom, hogy hipp – hopp össze lehet dobni. 🙂

Kukoricaleves2

  • 1 -2 ek. extra szűz olívaolaj
  • 1 kisebb vöröshagyma, apró kockákra vágva
  • 3 gerezd fokhagyma, zúzva
  • 1 doboz bio kukorica konzerv (170 g)
  • tengeri só, frissen őrölt bors
  • kakukkfű
  • 200 ml rizstejszín

Az olívaolajon 3 – 4 percig pároltam a vöröshagymát, majd hozzáadtam a fokhagymát és további 1 – 2 percig együtt pároltam őket.

Hozzáadtam az előre leszűrt és alaposan átmosott és leszűrt kukorica konzervet. Sóztam, borsoztam, kakukkfűvel ízesítettem, felöntöttem 600 ml vízzel.

Összeforraltam, majd rizstejszínnel habartam (hőkiegyenlítés!)

3 – 4 adag lesz belőle

2 thoughts on “Kakukkfüves – fokhagymás kukoricaleves (gluténmentes, tejmentes)

  1. Pingback: Póréhagymás – kukoricás muffin (tejmentes, tojásmentes) |

  2. Pingback: Kukoricakrémleves |

Leave a Reply

