Szaloncukor

A szaloncukor természetesen még a karácsonyfára készült, de egyéb alkalomra is elkészíthető, nagyon finom és egészséges mind a kettő. Az egyik verzió eredetijét a Nóri mindenmentes konyhája blogon találtam, müzliszelet formájában, míg a másik receptet kedves kolléganőm küldte innen – ez eredetileg nyers brownie volt. Mindkettőt kisebb darabokra vágtam, formáztam, majd fehér sütőpapír és alufólia segítségével szaloncukor alakot öltöttek az édességek 🙂 .

Szaloncukor

Aszalt szilvás, diós szaloncukor

  • 50 g dió
  • 75 g bio aszalt szilva
  • 3 ek. víz
  • 2 ek. finomítatlan nádcukor
  • 25 g puffasztott amaránt
  • fahéj

A diót és az aszalt szilvát aprítógépben alaposan eldolgoztam. A vizet a nádcukorral felforraltam, hűlni hagytam, majd a diós-szilvás keverékhez adtam. Végül az amarántot is a masszához kevertem, majd kevés fahéjjal ízesítettem. Egy műanyag dobozt sütőpapírral kibéleltem, erre terítettem el a masszát, sütőpapírral borítottam, és néhány nehezebb konzerv alatt reggelig a hűtőszekrényben hagytam. Egy nap múlva szeleteltem, majd formáztam.

Csokis – magvas szaloncukor

  • 1 pohár (2,5 dl) dió
  • 1/2 pohár cukrozatlan holland kakaópor
  • csipetnyi só
  • 1, 25 pohár cukrozatlan bio datolya (kimagozva)
  • 1/2 pohár pirított, aprított mandula

A diót aprítógépben daraboltam morzsásra. Hozzáadtam a kakaóport és a sót, majd tovább folytattam az aprítást. Kisebb adagokban adtam hozzá a datolyát, majd amikor teljesen egynemű lett, elkevertem a mandulával. Műanyag fóliával bélelt dobozba terítettem, egy éjszakára hűtőszekrénybe tettem, majd másnap szeleteltem és formáztam.

Mindkettőt formázhatjuk nagyobbra is, az eredeti recept szerint müzliszeletként, vagy nyers süteményként.

One thought on “Szaloncukor

  1. Pingback: Bodzás – epres chia puding |

Leave a Reply

