Zöldfűszeres húsgolyók ananász – cékla salátával

Könnyű főételre vágytam, így született ez a recept az otthon fellelhető alapanyagokból.

Husgolyo_cekla_ananasz

  • 300 g darált hús (nálam most sovány sertéshús)
  • 15 g zabkorpa
  • 1 tojás, felverve
  • 1 tk. kakukkfű
  • 1 kk. majoránna
  • 1 kk. pirospaprika
  • só, frissen őrölt bors
  • 1 cékla
  • 2 szelet friss ananász
  • 1 tk. hidegen sajtolt szőlőmagolaj
  • kevés frissen facsart citromlé

A darált húst elkevertem a zabkorpával, kakukkfűvel, majoránnával és pirospaprikával fűszereztem, sóztam, borsoztam. 15 percre állni hagytam, majd vizes kézzel kisebb golyókat formáztam belőle. Sütőpapírral bélelt tepsibe sorakoztattam, majd alufólia alatt, közepes lángon sütöttem őket 30 percig. Ekkor a fóliát levettem, a gömböket megfordítottam, hogy minden oldaluk átsüljön.

A céklát uborkareszelőn hajszálvékonyra szeleteltem, az ananászt kisebb darabokra vágtam, majd szőlőmagolajjal és citromlével locsoltam meg.

A hús 2, a saláta 1 adag

One thought on “Zöldfűszeres húsgolyók ananász – cékla salátával

  1. Pingback: Vegán sült cékla főzelék (gluténmentes, tejmentes) |

Leave a Reply

