Étkezési alapelvek

Az általam fontosnak tartott és követett étkezési alapelvek a következők:

  • Naponta 5x eszünk, lehetőleg 3 óránként
  • Kcal limitet betartjuk
  • Naponta megiszunk minimum 3 liter folyadékot / VIZET (a kávé nem számít annak, mert vízhajtó, a kávéból megivott mennyiséget más folyadékkal pluszban pótoljuk)
  • Igyekszünk minden étkezéshez zöldséget, gyümölcsöt enni
  • Csak szezonális zöldségeket és gyümölcsöket vásárolunk
  • Igyekszünk otthon főzni
  • Változatosan főzünk, hogy ne unjuk meg
  • Törekszünk alternatív alapanyagok megismerésére, pl. burgonya helyett csicsóka, édesburgonya, de a burgonyát sem zárjuk ki (főleg héjában sütve)
  • Ritkán sütünk bő zsiradékban (a rántott hús és a sült krumpli is kiválóan megsül a sütőben, kevés zsiradékkel összeforgatva)
  • Ha étel rendelünk, szem előtt tartjuk a lefektetett alapelveinket
  • Sok diéta kerüli a banánt, szőlőt, szilvát, ezeket a kcal limitbe belekalkulálva inkább délelőtt fogyasztjuk, de nem zárjuk ki
  • A reggeli a leggazdagabb ch-ban, ebédre / kora délután még fogyasztunk jó ch-kat, késő délután / este már lehetőség szerint nem
  • Igyekszünk minél gyakrabban mozogni valamennyit
  • Ha sportolunk, akkor úgy alakítjuk az étkezésünket, hogy a sportolás után legyen a leggazdagabb étkezés, ami tartalmaz fehérjét, de ch-t is.
  • Fogyaszthatunk fehérjeport a tónusos izomzatért
  • NEM HAGYJUK EL A VACSORÁT ÉS MÁS ÉTKEZÉST SEM

Sok sikert kívánok mindenkinek!

Advertisements

2 thoughts on “Étkezési alapelvek

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s