Alapanyagok 6 – Édességek, gyümölcsök, zöldségek

Az alapanyaglista végéhez érve, két egymástól szögesen eltérő élelmiszercsoportról szeretnék írni.

Édességek, nasik: sok fogyókúrának / életmódváltásnak ez a buktatója… Ahogy látom, hallom, a legtöbben ezzel küzdenek. Én nem vagyok édesszájú, így könnyű volt lemondani róla, nem kívántam őket. Nagyon fontos, hogy akkor is, ha egészséges alapanyagokból van, teljes kiőrlésű vagy cukormentes, netán ch csökkentett a süti, mértéket kell tartani. Amiket én ettem:

  • Gyümölcs, zöldség (főleg nyersen)
  • Házi készítésű túrókrémek
  • Ritkán sütök, receptekkel majd érkezem
  • Tejberizs átalakítva
  • Puding édesítőszerrel
  • Wawel étcsoki cukormentes, néhány kocka
  • Egyéb 75 % feletti étcsoki (max. 2 kocka)

Zöldség, gyümölcs:

  • Igyekszem minden étkezéshez, azaz napi 5 x, lehetőleg nyersen, desszertként, tízóraira vagy uzsonnára is fogyasztani, mindenféle formában (édességek helyett egészséges alternatíva)
  • A burgonya, édesburgonya stb. NEM ebbe a kategóriába tartozik (tehát nem tartozik bele a napi 5 alkalomba!)
  • Mindent a piacról, lehetőleg őstermelőktől vásárolok

A következő bejegyzésem néhány általam fontosnak tartott alapelvről fog szólni.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s